Прояви гендерної дискримінації у рекламі в сучасному інформаційному просторі

Автор(и)

Ключові слова:

гендерна дискримінація, гендерні стереотипи, сексизм, реклама, інформаційний простір

Анотація

У науковій статті з'ясовано, що реклама є важливою маркетинговою комунікацією для просування та продажу послуг та товарів різного виду. Вона може транслюватися через різні сфери інформаційного простору. Найбільш поширеними формами передачі реклами є: газети, журнали, телебачення, мережа Інтернет та зовнішня реклама. Головна ціль створення реклами це проінформувати та переконати споживачів придбати відповідний товар чи послугу. Тому, для максимального привернення уваги рекламі кампанії вдаються до використання сексистських прийомів та гендерних стереотипів стосовно жінок різного віку. Сьогочасне суспільство проживає у масштабному інформаційному просторі. Одночасно людина обробляє велику кількість різних даних, при цьому деяка одержана інформація на підсвідомому рівні впливає на неї. Одним із сильних засобів інформаційного середовища є реклама. Рекламні оголошення не тільки створюють позитивні образи у тих чи інших сферах діяльності, але й репрезентують викривленні поняття та дії, які негативно впливають на світоглядні погляди суспільства. Однією з невирішених проблем світової спільноти є прояв дискримінації та сексизму у різних соціальних інститутах. Розглянуто приклади різних категорій української реклами для того, щоб висвітлити наявність стереотипних образів та сексистських елементів стосовно осіб жіночої статі. Представлені жіночі образи у проаналізованих прикладах часто не мають ніякого відношення до рекламованих товарів. Сексизм в рекламі може приймати різні форми, включаючи: дискримінацію за статтю, гендерні стереотипи, сексуалізацію щодо жінок. Реклама формує гендерні норми та відносини, які впливають на те, як чоловіків та жінок розуміють і цінують у суспільстві. Також слід додати, що сучасне суспільство вже почало створювати рекламу, яка пропагує антисексизм та недискримінацію щодо жінок. Реклама може як підривати, так і просувати гендерну рівність.

Посилання

Бацевич Ф.С. Словник термінів міжкультурної комунікації. Київ: Довіра. 2007. 205 с.

Василик Л.Є. Світоглядна публіцистика сучасних літературно-художніх видань: концептосфера національної ідентичності : монографія. Чернівці: Буква. 431 с.

Закон «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі». URL: https://www.rada.gov.ua/news/Novyny/213702.html

Кісь О.Р. Гендерний підхід: історія, культура, суспільство. Львів: Класика. 2003. 250 с.

Хамітов Н.І. Філософія статті. Філософська думка. Випуск 6. 2000. С. 35-46.

Тлумачний словник української мови. Режим доступу: http://eslovnyk.com.

Чухим Н.Д. Проблеми і перспективи феміністичної теорії. Гендер і культура. Випуск 4. 2001. С.94-101.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-17

Номер

Розділ

ЖУРНАЛІСТИКА ТА СОЦІАЛЬНІ КОМУНІКАЦІЇ